Het private label: The Comfort Club

Centrop biedt haar leden een aantrekkelijke huismerklijn: The Comfort Club.
Hiermee wordt meerwaarde geboden aan het onderscheidend vermogen van de leden.

Inmiddels zijn consumenten niet alleen vertrouwd met huismerken, maar weten ze ook dat deze
producten kwalitatief niet onderdoen voor merkproducten. Kijk in een willekeurig winkelwagentje bij de kassa of in de keukenkastjes bij u thuis: huismerken vormen een vast onderdeel van de producten die in het huishouden worden gebruikt. Ze zijn simpelweg onmisbaar geworden in het dagelijks gebruik.

Om die reden hebben in de afgelopen jaren huismerken, ook buiten het supermarktkanaal, hun intrede gedaan. Bij drogisterijen zoals Kruidvat en Etos, bij winkels voor kantoorartikelen zoals Bruna of Staples, maar ook bij tuincentra en doe-het-zelfwinkels zoals Intratuin, Gamma en Karwei. Kortom: huismerken zijn volledig ingeburgerd en geaccepteerd.

Het is daarom niet verwonderlijk dat huismerkproducten ook voor de consumenten van de opticiens beschikbaar worden gemaakt. Centrop zag deze kans en zocht contact met topproducenten om een productkwaliteit te selecteren die niet onderdoet voor de bekende A-merken. Want daar moeten de leden vanzelfsprekend blindelings op kunnen vertrouwen: kwaliteit voor een beduidend lagere prijs. En niet onbelangrijk: een uitstekende marge voor de opticien.

Vervolgens werd er een aantrekkelijk, modern en herkenbaar verpakkingsdesign ontwikkeld om de lancering van een mooi assortiment te ondersteunen. The Comfort Club-range wordt steeds verder uitgebreid met meer producten, die allen een eigen kleurlijn binnen het assortiment krijgen.

The Comfort Club biedt een aantrekkelijk alternatief voor duurdere merkproducten, waarbij klanten het advies van u als vakopticien bij hun keuze op prijs stellen. Omdat The Comfort Club producten uniek zijn voor de Centrop-leden zullen ze een belangrijke bijdrage leveren aan de loyaliteit van de klanten aan uw winkel. Dat biedt echt meerwaarde.

De relatie met klanten zal worden verbeterd want naast de bekende merkproducten is er nu ook een huismerk in het assortiment beschikbaar. Hiermee kan in combinatie met betrouwbaar en deskundig advies, precies worden geboden wat de klant wenst.